Zvukovoizolačný materiál Comfortmat Integra Gen2
Viac o produkte
- Využite našu poradňu
- Tovar nám môžete vrátiť do 14 dní
- Vyskúšajte si produkt u nás na predajne
Zvukovoizolačný materiál Comfortmat Integra Gen2
Comfortmat Integra Gen2 je zvukovo izolačný materiál novej generácie, vyvinutý na základe technológie Aerospace s využitím granulátov Vacuum Spheres. Oproti prvej generácii prináša zásadné zlepšenie v oblasti akustickej izolácie, stabilizácie karosérie a odolnosti v extrémnych podmienkach. Základom konštrukcie je špeciálna polymérová báza s unikátnymi granulami Vacuum Spheres, ktoré majú extrémne nízku hustotu (0,00002 kg/cm³) a fungujú ako duté mikrokapsule rozptyľujúce zvukovú energiu. Vďaka presne definovanému rozmiestneniu týchto granulátov dochádza k účinnému pohlcovaniu zvuku v širokom spektre, najmä však v oblasti stredných frekvencií, kde klasické izolácie na báze polyetylénu a polypropylénu strácajú účinnosť. Horná strana materiálu je tvorená ochranným textilným povrchom s nano bariérou PE Barrier, ktorá chráni pred vlhkosťou a predlžuje životnosť. Celková hrúbka 6 mm a zvýšená schopnosť zvukovej izolácie až 32 dB zabezpečuje kombináciu vynikajúceho tlmenia hluku a ľahkej aplikácie. Comfortmat Integra druhej generácie tak predstavuje špičkové riešenie pre profesionálne aplikácie v oblasti odhlučnenia automobilov.

Zvýšenie zvukovej izolácie
Hoci Integra druhej generácie neobsahuje membránu ani samostatnú lepiacu vrstvu, došlo k výraznému zvýšeniu nielen účinnosti, ale aj priľnavosti. Integra dosiahla významné zlepšenie najmä v účinnosti akustického zlepšenia až na 32 db (ΔR), čo je o 5 dB viac ako v prípade prvej generácie. Laboratórne merania ukazujú, že kombinácia Integra Gen2 s antivibračným materiálom zvyšuje akustické tlmenie až o 75 % v porovnaní s bežnou aplikáciou. To znamená nižšiu priepustnosť hluku zvonku a celkovo tichší interiér aj pri jazde po hrubom asfalte. Vďaka novej technológii s granulátom Vacuum Spheres sa Integra používa nielen na dvere automobilov, ale aj na všetky ostatné časti karosérie, a to aj vďaka minimálnej nasiakavosti vody a vlhkosti.
Úplné eliminovanie rezonancií
Výhodou materiálu Integra Gen.2 je tiež úplná eliminácia rezonancií. Kým bežné polypropylénové a polyetylénové membránové materiály vytvárajú v oblasti kritických stredných frekvencií (1000–2000 Hz) pokles účinnosti, Integra Gen2 zabezpečuje rovnomerné tlmenie bez akustických prepadov. Vďaka tomu poskytuje stabilnú zvukovú izoláciu aj pri vyššom zaťažení karosérie a prispieva k výraznému utlmeniu interiéru.
Zlepšenie antivibračných schopností
Ďalšou silnou stránkou je schopnosť zvýšiť akustický stratový činiteľ (MLF) vibroizolačnej vrstvy. Testy potvrdzujú, že kombinácia antivibračného materiálu, ako je Comfortmat Cobra, a Integry druhej generácie dosahuje až o 200 % vyššie tlmenie vibrácií ako v prípade neupraveného plechu. A to najmä pri nízkych a vysokých teplotách, ktoré sú u bežných materiálov problematické. Tým dochádza k zachovaniu izolačných vlastností aj pri mrazoch alebo letných horúčavách.
Mechanické zosilnenie karosérie
Posledným, ale nemenej dôležitým efektom je výrazné spevnenie ošetrených plôch karosérie. Kombinácia s antivibračným materiálom dokáže zvýšiť tuhosť bežného karosérskeho plechu až o 85 %, čím dochádza k obmedzeniu priehybov, vibrácií a mechanického chvenia konštrukcie. V bežnej prevádzke sa to prejavuje vyšším subjektívnym pocitom pevnosti a nižšou hlučnosťou kabíny.
.jpg)
Hlavné vlastnosti materiálu Comfortmat Integra
- Zvukovo izolačný materiál vyrobený na základe novej technológie Aerospace.
- Špeciálna izolačná vrstva s mikrogranulami Vacuum Spheres s nízkou hustotou (0,00002 kg/cm³).
- Jedna vrstva materiálu nově nahrazuje hned tradiční tři - lepidlo, zvukovo izolačnou vrstvu a membránu.
- Zvýšenie zlepšenia zvukovej nepriepustnosti (ΔR) až na 32 dB.
- Až 85% zvýšenie tuhosti karosérie v kombinácii s antivibračným materiálom.
- Úplná eliminácia rezonancie v pásme 1000 - 2000 Hz.
- Výrazne zvyšuje akustický ztrátový činitel, najmä v nízkych a vysokých teplotách.
- Povrchová ochrana s nano vrstvou PE Barrier.
- Vysoká adhezní pevnost ≥ 10 N/cm.
- Nízká nasákavost < 0,7 %.
- Rozšířený provozní rozsah: −40 °C až +140 °C.
Kam aplikovať tlmiaci materiál Comfortmat integra
Comfortmat Integra druhej generácie je určený nielen na odhlučnenie dverí, ale vďaka zvýšenej účinnosti aj ďalších častí karosérie. Aplikuje sa ako druhá vrstva na antivibračný materiál. Vďaka svojmu inovatívnemu zloženiu nahrádza hneď tri vrstvy existujúcich membránových materiálov. Najčastejšie použitie tlmiaceho materiálu Comfortmat Integra:
- Predné a zadné dvere
- Veko kufra (piate dvere)
- Podlaha
- Batožinový priestor
- Predné a zadné podbehy
- Priestor pod zadnými sedadlami
- Torpédo
O tlmiacich materiáloch Comfortmat
Spoločnosť Comformat pôsobí na trhu už od roku 2010 a za tú dobu sa rýchlo etablovala do pozície popredného svetového výrobcu antivibračných a zvukovoizolačných materiálov. Comfortmat priniesol do automobilového priemyslu nové technológie umožňujúce maximálnu efektivitu, nižšiu hmotnosť materiálov, stálu účinnosť aj v extrémnych teplotách a v neposlednom rade veľmi jednoduchú aplikáciu. V posledných rokoch Comfortmat udáva smer v oblasti odhlučnenia vozidiel a pravidelne prináša na trh materiály s rekordnou účinnosťou a excelentnými vlastnosťami, ktoré doteraz nebolo možné dosiahnuť. To všetko je možné iba mnohoročným výskumom v laboratóriách Comfortmat, najvyššou kontrolou kvality v každej fáze výroby, modernizáciou výrobných strojov so zapojením popredných svetových odborníkov do automatizácie výrobných liniek a vytvorenie výskumného centra vybaveného najmodernejšími zariadeniami. Vysoko kvalifikovaní odborníci spoločnosti Comfortmat majú rozsiahle vedecké a výrobné skúsenosti, pravidelne vykonávajú nevyhnutné fyzikálne a mechanické skúšky a disponujú odbornými znalosťami z oblasti vibroakustických vlastností automobilov. Vďaka tomu môžu výrobky Comfortmat spĺňať tie najnáročnejšie požiadavky súčasného automobilového trhu.

| Katalógové číslo | COM INTEGRA |
| Značka | Comfortmat |
| Nadrozmerná zásielka | Áno, |
| Typ materiálu | Zvukovo a tepelne izolačné |
| Hrúbka | 6 mm |
| Rozmer | 700 x 500 mm |
| Zvuková izolácia | 27 dB |
| Protihluková membrána | Áno |
| Hmotnosť 1 kusu | 1,02 Kg |
| Plošná hmotnosť | 2,91 kg/m² |
| Priľnavosť | 6 až 8 N/cm |
| Vodeodolnosť | Áno |
| Tepelá izolácia | Áno |
| Farba | Šedá s čiernou potlačou |
| Cena za | 1 kus |
| Poradie vstiev | 2. |
Hodnotenie
Montáže produktu
Volkswagen Touran
Toyota RAV 4
Mercedes-Benz V-Class
Toyota RAV 4
BMW X5 (G05)
Škoda Octavia 4
Škoda Octavia 4
Toyota Hilux
Volkswagen T6.1
Alfa Romeo 4C
Volkswagen T6
Jeep Wrangler
BMW 7 (F01)
Škoda Octavia 3
Teslá Model Y
Tesla Model 3
Alfa Romeo Stelvio
Mazda CX-5
Toyota Yaris
Hyundai i30 N
Subaru Levorg
Mercedes-Benz V-Class
Citroen C4 Picasso
Ford Tourneo Custom
Kia Ceed
Mercedes-Benz V-Class
Mercedes-Benz GLE
Volvo XC 70
Toyota Proace Verso
Toyota RAV4 Hybrid
Volkswagen Scirocco
Škoda Octavia 3
Volkswagen Touareg
Škoda Karoq
Mazda 5
Volkswagen Sharan
BMW 5 (G31)
Subaru XV
Toyota CHR Hybrid
Dacia Duster
Škoda Kodiaq RS
BMW X6 (G06)
Mercedes-Benz V-Class
Opel Insignia
Hyundai Santa Fe
Volkswagen Arteon
Mercedes-Benz Vito
Volvo V90
Volkswagen T6
Toyota Proace Verso
Opel Insignia
Škoda Superb 3
Honda Civic Type R
Toyota Proace Verso
Seat Leon IV
Porsche Panamera
Renault Megane IV
Suzuki Swift
Toyota Avensis (T27)
Toyota Corolla
Volkswagen T6
Audi A6 (C8)
Mazda 6
Peugeot Traveller
VW Caddy
Audi A7
Audi A6 (C8)
Seat Ateca FR
Škoda Karoq
Ford Tourneo Custom
Audi Q7
BMW 3 (G21)
Toyota Corolla
Audi SQ8
Mazda 6
Opel Insignia
Ford Tourneo Custom
Audi A6 (C8)
Land Rover Discovery
Mercedes-Benz Vito
BMW 5 (G30)
Toyota Auris
Volkswagen Amarok
Mercedes-Benz A-Class (W169)
BMW 3 (F31)
Honda Civic 10g
BMW 3 (G21)
Škoda Superb 3
Mazda 3
Toyota Corolla Verso
Peugeot Traveller
Škoda Octavia 1
Dodge Challenger
Nissan 350z
Citroen C4 Spacetourer
Hyundai i30 Fastback
Opel Zafira
Volvo S60
Opel Astra K
Audi TT RS
Škoda Scala
VW Golf VII
Kia Ceed (JD)
Mazda 6 (GJ)
Škoda Superb 3
Ford Tourneo Custom
Škoda Octavia 3 RS
Škoda Kodiaq RS
Mercedes V-Class
Hyundai Tucson
Škoda Octavia 3
VW Multivan T6.1
Mercedes-Benz X-Class (X350d)
Infinity QX70
Volvo XC 90
VW T5
Mercedes Vito - odhlučnenie
BMW 4 (F32) - odhlučnenie
Mercedes-Benz GLS
Škoda Karoq
Hyundai i30 N
SsangYong Korando
Audi Q3
Suzuki Swift
Audi A3
Volvo XC 70
Mazda 3
Dodge Challenger
Mini Countryman
Mercedes S-Class
Kia Ceed
BMW X1 (F48)
Škoda Kodiaq
BMW 3 GT (F34)
BMW 3 (F30)
Suzuki Vitara
Škoda Kamiq
Škoda Octavia 3
Fiat Tipo
VW Passat B8
Ford Tourneo Custom
BMW X5 (F15)
VW Passat B8
Seat Ateca
Hyundai i30
Mercedes-Benz V-Class
Volvo S80
Škoda Octavia 3
Audi Q8
Audi Q7
Toyota RAV4
Škoda Scala
BMW 5 (E60)
Toyota RAV4
Nissan Navara
Ford Tourneo Custom
Audi A6
Mercedes-Benz B-Class (W247)
Škoda Octavia 2
Škoda Yeti
BMW 3 (G20)
Škoda Octavia 4














Dobrý deň vážený zákazník, mrzí nás, že máte s týmto materiálom zlú skúsenosť. Pravdepodobne ide o chybnú várku týchto materiálov, ktorú sme s výrobcom pred viac ako rokom riešili. Výrobca reagoval zmenou zloženia lepidla a použil tak účinnejšie, u ktorého by sa už táto chyba nemala opakovať. Za komplikácie sa ešte raz ospravedlňujeme.