Odhlučnenie Ultra predstavuje absolútny vrchol v odhlučnení automobilov – nielen v našej ponuke, ale aj v rámci celého slovenského a českého trhu. Je to riešenie bez kompromisov, ktoré spája to najlepšie z balíčka Expert Plus s ďalšími kľúčovými krokmi a vylepšeniami. Používame výhradne najúčinnejšie materiály, ktoré sú dnes dostupné, a ideme ešte ďalej v rozsahu odhlučnených oblastí. Okrem všetkých oblastí zahrnutých v balíčku Expert / Expert Plus odhlučňujeme aj predné a zadné podbehy z vonkajšej strany, čo zaisťuje maximálne utlmenie hluku od pneumatík. Ďalej pridávame nemenej dôležité detaily – A/B/C/D stĺpiky, dutiny a výstuhy, väčšinu plastov v interiéri a dokonca aj spoje medzi jednotlivými materiálmi. Každý prvok je spracovaný do posledného detailu, aby výsledok predstavoval úplné maximum možného v odhlučnení vozidla. Balíček Ultra je riešenie pre tých, ktorí chcú to najlepšie – najtichší interiér, najvyšší komfort a technologicky najvyspelejšie materiály na trhu.
Zhrnutie balíčka Ultra:
- Kompletné odhlučnenie všetkých plôch z balíčka Expert/Expert Plus.
- Použitie najúčinnejších materiálov, ktoré sú dnes na trhu k dispozícii.
- Pridané odhlučnenie predných aj zadných podbehov z vonkajšej strany.
- Odhlučnenie všetkých A/B/C/D stĺpikov, dutín a výstuh.
- Ošetrenie väčšiny plastových dielov interiéru aj spojov medzi materiálmi.
- Ultra riešenie bez kompromisov - maximálne možné odhlučnenie vozidla.
- Doba montáže sa vzhľadom na rozsah a zameranie na detaily navyšuje na 2 dni.
1. Odhlučnenie podlahy
Pri balíčku Ultra sme sa zamerali dôkladne na podlahu, ktorá je pre celkové odhlučnenie vozidla najdôležitejšou oblasťou. Používame najúčinnejšie materiály - profesionálny dvojvrstvový antivibračný materiál Comfortmat Extreme, ktorý s prehľadom odfiltruje aj najsilnejšie vibrácie, a následne najvýkonnejší zvukovoizolačný materiál súčasnosti - Comfortmat Titan. Ten aj vďaka membráne s hrúbkou 4 mm poskytuje neprekonateľný útlm hluku, čo najviac využijeme práve na podlahe, ktorá je z hľadiska hluku aj vibrácií najviac problematická. Silnejší antivibračný materiál aplikujeme aj v priestore pod zadnými sedačkami. Súčasťou izolácie podlahy je aj odhlučnenie predných podbehov z vnútornej strany vozidla, pretože aplikujeme materiály až k palubnej doske, čo rieši tú najkritickejšiu časť podbehov.
Podlaha- 1. vrstva - Comfortmat Extreme - antivibračný materiál, 3,5 mm, MLF 0,63 - potlačenie vibrácií podlahy.
- 2. vrstva - Comfortmat Titan - zvukovoizolačný materiál, 8 mm, ΔR = 38 dB - odhlučnenie podlahy.
- 1. vrstva - Comfortmat Viper - antivibračný materiál, 3 mm, MLF 0,49 - potlačenie vibrácií priestoru pod zadnými sedačkami.
- 2. vrstva - Comfortmat Raptor - zvukovoizolačný materiál, 4 mm, ΔR = 32 dB - odhlučnenie priestoru pod zadnými sedačkami.
2. Odhlučnenie batožinového priestoru vrátane zadných podbehov
Zadná časť vozidla je spolu s podlahou najväčším zdrojom hluku a vibrácií. Cez dno kufra a zadné podbehy sa do interiéru prenáša najmä hluk od pneumatík. Preto sme sa aj pri balíčku Ultra zamerali na čo najvyššiu účinnosť – na zadné podbehy aplikujeme, rovnako ako na podlahu, kombináciu materiálov Comfortmat Extreme a Titan. Na dne kufra a blatníkoch zlepšujeme účinok použitím silnejšieho antivibračného materiálu Comfortmat Viper, ktorý účinnejšie potlačí vibrácie a nízkofrekvenčný hluk. Výsledkom je znateľné zníženie hlučnosti zadnej časti vozidla a celkovo vyšší jazdný komfort.Dno batožinového priestoru
- 1. vrstva - Comfortmat Viper - antivibračný materiál, 3 mm, MLF 0,49 - potlačenie vibrácií dna kufra.
- 2. vrstva - Comfortmat Raptor - zvukovoizolačný materiál, 4 mm, R R = 32 dB - odhlučnenie dna kufra.
- 1. vrstva - Comfortmat Extreme - antivibračný materiál, 3,5 mm, MLF 0,63 - potlačenie vibrácií a nízkofrekvenčného hluku.
- 2. vrstva - Comfortmat Titan - zvukovoizolačný materiál, 8 mm, ΔR = 38 dB - odhlučnenie podbehov.
- 1. vrstva - Comfortmat Viper - antivibračný materiál, 3 mm, MLF 0,49 - potlačenie vibrácií.
- 2. vrstva - Comfortmat Integra - zvukovoizolačný materiál, 7 mm, ΔR = 32 dB - odhlučnenie blatníkov.
3. Odhlučnenie predných, zadných a piatych dverí
Dvere patria medzi dôležité časti vozidla na odhlučnenie, pretože cez tenký plech preniká veľké množstvo hluku a šíria sa silné vibrácie a rezonancie. Pri odhlučnení Ultra ideme ešte ďalej, než u našich vylepšených PLUS balíčkov. Dvere spevňujeme účinnejším antivibračným materiálom Comfortmat Viper, ktorý aplikujeme na väčší aj vnútorný plech a dôkladne sa zameriavame aj na plastové obloženie dverí, kde zamedzíme všetkým rezonanciám a nežiaducich zvukov. Navyše plastové diely dôkladne oblepíme tesniacou páskou. Týmito krokmi maximálne potlačíme vibrácie, zamedzíme prenikaniu hluku aj rezonanciám plastov a zároveň zlepšíme akustiku ozvučenia – najmä v basových frekvenciách. Rovnaký princíp používame aj pri piatych dverách, kde však volíme odľahčené materiály na zachovanie spoľahlivej funkcie elektrického otvárania a pántov.
Predné a zadné dvere- 1. vrstva - Comfortmat Viper - antivibračný materiál, 3 mm, MLF 0,49 - potlačenie vibrácií vonkajšieho plechu.
- 2. vrstva - Comfortmat Integra - zvukovoizolačný materiál, 7 mm, ΔR = 32 dB - odhlučnenie dverí.
- 3. vrstva - Comfortmat Viper - antivibračný materiál, 2,3 mm, MLF 0,49 - potlačenie vibrácií vnútorného plechu.
- 4. vrstva - Comfortmat Viper - antivibračný materiál, 2,3 mm, MLF 0,49 - pre spevnenie plastovej výplne dverí.
- 5. vrstva - Comfortmat Soft Wave Expert - pamäťová polyuretánová pena, 15 mm - pohltenie hluku a odstránenie škrípania plastov.
- 6. vrstva - Comfortmat Bitosoft Anticreak - tesniaca páska na plasty, ktorou utesníme prechody medzi plechom a plastovou výplňou.
- 1. vrstva - Comfortmat Cobra - antivibračný materiál, 2,3 mm, MLF 0,40 - potlačenie vibrácií plechu.
- 2. vrstva - Comfortmat Vision - zvukovoizolačný materiál, 6 mm, R R = 15 dB - odhlučnenie piatych dverí.
- 3. vrstva - Comfortmat Soft Wave Expert - pamäťová polyuretánová pena, 15 mm - pohltenie hluku a odstránenie škrípania plastu.
- 4. vrstva - Comfortmat Bitosoft Anticreak - tesniaca páska na plasty, ktorou utesníme prechody medzi plechom a plastovou výplňou.
4. Odhlučnenie strechy
Pri balíčku Ultra sa venujeme aj streche, ktorá účinne doplní celkové odhlučnenie vozidla. Očakávať môžete zníženie aerodynamického hluku a okolitého cestného hluku, čo oceníte nielen pri jazde v tuneloch. Účinok spoznáte aj za daždivého počasia, kedy takmer nie je počuť hluk od dažďových kvapiek ani pri najvyšších rýchlostiach a za zmienku stojí aj tepelná izolácia strechy. Používame kombináciu odľahčených antivibračných a zvuk pohlcujúcich materiálov s minimálnym nárastom hmotnosti. V rámci odhlučnenia Ultra aplikujeme účinnejšie materiály a pridávame vrstvu navyše, ktorá výrazne zvýši účinok odhlučnenia aj tepelnoizolačné vlastnosti.- 1. vrstva - Comfortmat Viper - antivibračný materiál, 3 mm, MLF 0,49 - potlačenie vibrácií plechu strechy.
- 2. vrstva - Comfortmat Skyline - zvukovoizolačný materiál, 6 mm, R R = 25 dB - odhlučnenie a tepelná izolácia strechy.
- 3. vrstva - Comfortmat Soft Wave Expert - pamäťová polyuretánová pena, 15 mm - pohltenie hluku prenášaného vzduchom.
5. Odhlučnenie torpéda
Torpédo je priestor pod čelným sklom a jeho odhlučnenie dokáže tiež prispieť k zníženiu hluku v interiéri. Stierače vytvárajú pri vyšších rýchlostiach silné vzduchové turbulencie a priestor pod spodným okrajom čelného skla je často pomerne veľký, čo spôsobuje efekt ozveny v bezprostrednej blízkosti kabíny. Ďalším dôvodom aplikácie je redukcia hluku od motora. Opäť pracujeme v dvoch vrstvách a využívame úplne vodeodolné materiály. Pri balíčku Ultra aplikujeme účinnejší antivibračný materiál, ktorý je zásadný pre zníženie hluku motora.
- 1. vrstva - Comfortmat Atom - antivibračný materiál, 4 mm, MLF 0,60 - potlačenie vibrácií a nízkofrekvenčného hluku.
- 2. vrstva - Comfortmat Neoprene 10 - zvukovoizolačný materiál, 10 mm, R R = 18 dB - odhlučnenie tejto oblasti.
6. Odhlučnenie kapoty
Kapota má na celkové odhlučnenie vozidla skôr menší vplyv, napriek tomu jej odhlučnenie odporúčame. Odhlučnenie kapoty totiž zamedzí šíreniu vibrácií od prevádzky motora do konštrukcie vozidla, mierne dokáže znížiť hluk od motora a navyše po aplikácii mizne typický „plechový“ zvuk pri zatváraní kapoty. Pri inštalácii vždy zachovávame pôvodný vzhľad vozidla – pokiaľ je k dispozícii originálny kryt motora, aplikujeme izoláciu priamo naň. V prípade jeho absencie volíme iné riešenie po predchádzajúcom dohovore.- 1. vrstva - Comfortmat Cobra - antivibračný materiál, 2,3 mm, MLF 0,40 - potlačenie vibrácií a spevnenie plechu.
- 2. vrstva - Comfortmat Vision - zvukovoizolačný materiál, 6 mm, R R = 15 dB - odhlučnenie motorového priestoru.
7. Odhlučnenie podbehov z vonkajšej strany
V rámci balíčka Ultra sa zameriavame aj na odhlučnenie predných a zadných podbehov z vonkajšej strany, čím zaistíme maximálne odhlučnenie od hluku pneumatík. Ako jediní v Českej a Slovenskej republike máme k dispozícii materiály na odhlučnenie aj tzv. kobercových podbehov, ktoré sa objavujú predovšetkým pri prémiových automobiloch. Podbehy teda odhlučníme bez kompromisov pri každom vozidle.- 1. vrstva - Comfortmat Extreme - antivibračný materiál, 3,5 mm, MLF 0,63 - potlačenie vibrácií kovovej časti podbehu.
- 2. vrstva - Comfortmat Locker - zvukovoizolačný materiál, 3 mm - odhlučnenie plastového aj "kobercového" typu podbehu.
8. Odhlučnenie A/B/C/D stĺpikov
Súčasťou odhlučnenia Ultra je aj aplikácia materiálov do A, B, C a prípadne aj D stĺpikov. Tieto časti karosérie sú umiestnené priamo pri oknách a tesneniach, a preto sa na ne prenáša aerodynamický hluk vznikajúci prúdením vzduchu okolo vozidla. Ten preniká do interiéru najčastejšie práve cez dutiny v stĺpcoch, kde môže rezonovať a zvyšovať hlučnosť v kabíne, najmä pri vyšších rýchlostiach. Stĺpiky zároveň fungujú ako rezonátory, ktoré prenášajú vibrácie a okolitý hluk od prevádzky či pneumatík. Dodatočným odhlučnením sa tieto javy výrazne obmedzia – zníži sa šum od vetra, potlačí rezonancia a zlepší sa celkový akustický komfort. Vďaka tomu nie je počúvanie hudby rušené a interiér pôsobí tichším a pokojnejším dojmom aj pri diaľničných rýchlostiach.
- 1. vrstva - Comfortmat Cobra - antivibračný materiál, 2,3 mm, MLF 0,40 - potlačenie vibrácií a spevnenie plastu.
- 2. vrstva - Comfortmat Soft Wave Expert - pamäťová polyuretánová pena, 15 mm - pohltenie hluku prenášaného vzduchom.
9. Odhlučnenie dutín karosérie
Pri maximálnom odhlučnení vozidla je dôležité nezabúdať ani na karosárske dutiny, prahy, zadné blatníky alebo rôzne technické vrecká. Tieto priestory často fungujú ako zvukové komory, ktoré zosilňujú hučanie a rezonancie prenikajúce do interiéru, pritom bežné antivibračné materiály tu kvôli nepravidelnému tvaru a vlhkosti nemožno použiť. Riešením je špeciálny materiál Comfortmat Soundtrap – viskoelastická pena s pamäťovým efektom, ktorá sa po vložení roztiahne a dokonale vyplní celý priestor. Vďaka otvorenej bunkovej štruktúre účinne pohlcuje aj nízke frekvencie, zamedzuje šíreniu rezonancií a navyše je čiastočne chránená proti vlhkosti. Výplňou dutín sa nielen zníži hluk a vibrácie, ale zvýši aj tuhosť karosérie a celkový akustický komfort vo vozidle.
- Comfortmat Soundtrap - blok z viskoelatickej peny - pohltenie hluku v dutinách a technických otvoroch.
10. Ošetrenie všetkých spojov medzi materiálmi
Comfortmat myslí pri odhlučnení naozaj na každý detail a jedným z nich je aj spájanie jednotlivých materiálov. A to nielen medzi sebou, ale aj medzi materiálom a karosériou. K tomu slúži špeciálna páska Comfortmat Band, ktorá prekrýva spoje a zaisťuje ich zvukotesné aj vodotesné prepojenie. Vďaka tomu je aplikácia nielen maximálne efektívna, ale aj esteticky čistá – pásky sú totiž dostupné vo všetkých farbách materiálov Comfortmat, takže spoje pôsobia jednotne a nerušia výsledný vzhľad inštalácie.- Comfortmat Band Green - spojovacia páska na prekrytie spojov medzi materiálmi Comfortmat Titan.
- Comfortmat Band Orange - spojovacia páska na prekrytie spojov medzi materiálmi Comfortmat Raptor.
Cena za odhlučnenie Ultra
Cena za balíček odhlučnenia Ultra začína na 2 999 € vr. DPH a zahŕňa kompletný materiál aj prácu. Uvedená cena zodpovedá stredne veľkým automobilom, ako je Kia Ceed alebo VW Golf. Finálna cena sa odvíja od množstva použitých materiálov a času potrebného na montáž, a preto je pri menších či väčších vozidlách odlišná.
Doplnková služba: Odhlučnenie palubnej dosky
Ako doplnkovú službu k balíčku ponúkame aj odhlučnenie palubnej dosky, ktoré patria medzi naše nadštandardné doplnkové služby. Palubná doska je rozsiahly plastový celok, v ktorom sa pri jazde ľahko vytvára vibrácie a nežiaduce rezonancie. Tie sa potom prenášajú priamo do interiéru, kde ich cestujúci vnímajú ako pazvuky, vŕzganie alebo jemné dunenie. Precíznym rozobraním a aplikáciou odľahčených antivibračných a akustických materiálov Comfortmat dokážeme tieto prejavy eliminovať. Zásadným prínosom je ale aj veľmi výrazné zníženie hluku od motora, ktoré dokážeme dostať na absolútne minimum. Výsledkom je pevnejšia a tichšia palubná doska bez rušivých zvukov, výrazne nižšia hlučnosť v kabíne a celkovo prémiový dojem z interiéru. Palubné dosky väčšiny automobilov sme schopní odhlučniť v rámci 1 dňa, pri prémiových vozidlách potom počas 2 dní.- 1. vrstva - Comfortmat Viper - antivibračný materiál, 3 mm, MLF 0,49 - potlačenie vibrácií a spevnenie plastov.
- 2. vrstva - Comfortmat Soft Wave Expert - pamäťová polyuretánová pena, 15 mm - pohltenie hluku a zamedzenie nežiaducich zvukov).
- 3. vrstva - Comfortmat Bitosoft Anticreak - tesniaca páska na plasty, ktorou utesníme prechody medzi plastovými dielmi.
Cena: od 799 € (cena zodpovedá väčšine automobilov, pri zložitejších doskách a prémiových vozidlách sa navyšuje o strávený čas).
Prečo odhlučnenie práve u nás
- Oslávili sme 20 rokov na trhu – skúsenosti hovoria za nás, máme za sebou tisíce odhlučnených automobilov.
- Používame materiály, ktoré naozaj fungujú – všetko vychádza z objektívnych meraní, overených postupov výrobcu aj dlhoročnej praxe.
- Sme výhradnými dovozcami značky Comfortmat – máme prístup k najnovším technológiám a sami určujeme cenu materiálov.
- Žiadne kompromisy, presné postupy - aplikujeme len optimálne riešenie, aj keď je náročnejšie na čas či zručnosti.
- Máte možnosť výberu - ponúkame ako najúčinnejšie odhlučnenie na dnešnom trhu, tak odľahčené varianty pre elektromobily a športové autá.
- Moderná montážna dielňa (300 m²) – dokážeme pracovať na viacerých autách súčasne a takmer všetky montáže zvládneme počas 1 dňa.
- 8 skúsených technikov – pristupujeme k vášmu autu s maximálnou starostlivosťou a profesionalitou.
- Zázemie pre zákazníkov – počas montáže môžete tráviť čas v našom lounge s posedením, občerstvením a OLED televíziou.
- Požičiame vám auto – pokiaľ potrebujete byť počas montáže mobilní, máte k dispozícii náš VW Golf 8.
