Môj účet

Ahifi tento rok oslavuje okrúhle narodeniny! Už 20 rokov sme tu pre vás

Ahifi tento rok oslavuje 20 rokov od svojho založenia. Za ten čas sme si prešli mnohými obdobiami, dvakrát sa sťahovali, získali množstvo skúseností a expandovali na ďalšie trhy. Oslava dvadsiatich rokov na trhu je zároveň príležitosťou na bilancovanie, reflexiu, poďakovanie a plánovanie budúcich krokov. To hlavné by sme radi spomenuli v tomto článku, ktorý je však iba začiatkom. Po celý rok sa môžete tešiť na pravidelnú dávku informácií a zaujímavostí o Ahifi, ale aj na zaujímavé akcie a stretnutia. Všetci v Ahifi sme si plne vedomí, že tohto jubilea by sa nepodarilo dosiahnuť bez dôvery vás, našich skvelých zákazníkov. Preto hneď z úvodu zo srdca ďakujeme, že ste súčasťou našej cesty!

Ako to celé začalo

Za vznikom Ahifi stojí súčasný majiteľ spoločnosti, Ing. Karel Šudák, ktorý v roku 2005 Ahifi založil. Nebola to však náhodná myšlienka, lebo hudba a neskôr autá boli jeho veľkým koníčkom a vášňou už od útlej mladosti. A tak po dovŕšení 18. roku života v roku 1999 prišli aj počiatočné skúsenosti s ozvučením jeho prvého auta VW Golf 2. generácie. V tom čase išlo o 10 cm koaxiálne reproduktory Magnat do palubnej dosky, malé ovály vedľa zadného plata rovnakej značky a autorádio Clarion. Všetko kúpené vo Viedni v Media Markte. S ďalšími autami prichádzalo na rad neustále vylepšovanie hudobnej aparatúry, až sa z toho stala prakticky závislosť. Autohifi v tom čase bolo u nás ešte v plienkach a Karel, rovnako ako mnoho ďalších fanatikov, nakupoval aparatúru do svojho auta prevažne v zahraničí a neskôr na nemeckom internetovom trhovisku Ebay. Vďaka tomu mohol experimentovať a skúšať stále kvalitnejšie produkty a práve vtedy vznikla myšlienka založiť Ahifi a spojiť tak príjemné s užitočným. Pokiaľ sa pýtate, čo ho viedlo práve k názvu Ahifi, tak ide o skrátenie slova autohifi, písmeno A však tiež symbolizuje najvyššiu kvalitu, ktorou sa chcel Karel prezentovať. A v neposlednom rade ide o prvé písmeno v abecede. Názov by teda bol, teraz ešte nájsť prevádzkareň. Nakoniec nemusel cestovať ďaleko, pretože svoje útočisko našiel v dome svojich rodičov. Tu si Karel "zabral" dva pivničné priestory, garáž s rozlohou 35 m² a ako kancelária mu slúžila jeho izba. Dnes sa to môže zdať úsmevné, ale také boli začiatky najväčšieho českého obchodu svojho druhu.

V prvých rokoch bolo možné na internetovom obchode Ahifi.cz zakúpiť výhradne použité zosilňovače a pár ďalších produktov na ozvučenie vozidiel z druhej ruky. Výber bol na vtedajšiu dobu pomerne veľký a na sklade bolo neustále 50 až 100 použitých zosilňovačov. Vzhľadom na veľmi prívetivé ceny aj za produkty vyššej triedy si eshop postupne našiel svojich zákazníkov. Karel dával svojmu rozvíjajúcemu sa podnikaniu všetku energiu a aj pri štúdiu na vysokej škole stíhal rozvážať tovar zákazníkom v okruhu 30 km od Brna po tom, čo zaviezol ostatné balíky na poštu. Investované úsilie sa zákonite prejavilo a záujem autohifi fanúšikov o použité produkty začal pomaly prevyšovať ponuku. Logickým vyústením tak bolo postupné rozširovanie sortimentu a zaraďovanie nových produktov do ponuky od oficiálnych českých distribútorov vtedajších popredných výrobcov autohifi.

Po štyroch rokoch prevádzky potom prišiel v roku 2009 prvý dôležitý okamih v podobe otvorenia malej predajne na ulici Zemědělská 40 v Brne a zamestnania prvého zamestnanca Viktora. Ten mal v tom čase vlastnú predajňu s autohifi v Boskovicích a svoje bohaté skúsenosti i nadšenie zúročil pri následnej obsluhe zákazníkov na novootvorenej predajni Ahifi. Ostatne možno si ešte pamätáte zo zrazov jeho vtedajšiu čiernu Hondu CRX s reproduktormi Focal PolyKevlar a Utopia. Okrem skladu bol na predajni na počúvanie aj demopanel s mnohými autorádiami a reproduktormi, čo bola v tom čase celkom rarita. A tak nebolo divu, že predajňa bola často solídne zaplnená. Zákazníci si mohli vybrať zo širokého sortimentu značiek ako Magnat, Mac Audio, JBL, Hertz, Infinity, Powerbass, DLS, Morel, Sinus Live, Sony, Pioneer alebo Alpine a v ponuke bolo už vtedy niekoľko značiek tlmenia. Pravidelne bol tiež rozširovaný o nové značky sortiment na eshope, ktorý sa dočkal v roku 2010 prvého redizajnu a prechodu na nový pokročilý systém s prívetivým užívateľským prostredím a mnohými modernými funkciami. V tom čase išlo o technicky aj dizajnovo veľmi vydarený eshop, ktorý naznačoval budúce ambície Ahifi.

Od založenia eshopu v roku 2005 ubehlo 5 rokov a nastal čas pre prvý redesign

História Ahifi v dátach

Na ďalších odsekoch tohto článku nájdete množstvo zaujímavých informácií o histórii i dôležitých míľnikoch Ahifi. Pokiaľ sa nám však nepodarí udržať vašu pozornosť až do konca, nižšie nájdete skrátený výpis toho najdôležitejšieho, čo sa u nás za posledných 20 rokov udialo.
  • 2005 - založenie eshopu Ahifi.cz
  • 2007 - zaradenie prvých nových produktov zastúpených spoločnosťou DSI - Hertz, Audison a Kenwood
  • 2008 - ukončenie predaja použitého tovaru
  • 2009 - otvorenie predajne na ulici Zemědělská v Brne, prvý zamestnanec
  • 2010 - prvý redesign eshopu na novom systéme
  • 2012 - sťahovanie do nových priestorov na ulici Rybnická v Brne, rozšírenie tímu na 4 zamestnancov, finalista Shop roku 2012
  • 2013 - otvorenie showroomu s najväčším demopanelom v ČR, získanie zastúpení značiek Gladen, Mosconi, Sinus Live a SinusTec
  • 2014 - štartujeme odhlučnenie v Česku, zverejnenie balíčkov odhlučnenia, založenie poradne Ahifi, prvé úspechy na súťažiach Emma a Easca
  • 2015 - 10 rokov na trhu, ocenenie Shop roku 2015, zastúpenie Mac Audio a Dodo Juice, 2000 recenzií na Heuréke
  • 2016 - druhý redesign eshopu, zastúpenie Rockford Fosgate, Renegade a German Maestro
  • 2017 - zastúpenie ValetPro a Bilt Hamber, jubilených 3000 montáží za nami
  • 2018 - expandujeme na Slovensko, zastúpenie Carbon Collective
  • 2019 - zastúpenie Audison, Hertz, Connection, Morel, ADBL, Purestar, Sams Detailing, Infinity Wax
  • 2020 - vernostný systém Ahifi club, zastúpenie Comfortmat, Stjarnagloss, Flexipads, Tershine
  • 2021 - spúšťame konfigurátor odhlučnenia, expandujeme do Maďarska, zastúpenie Zapco, ESB Audio, SGM, Nakamichi
  • 2022 - sťahovanie do nového sídla, zastúpenie Stinger, Harmonic Harmony, AudioControl, Foen
  • 2023 - nové logo Ahifi, zastúpenie Audible Physics, Aqua, Ewocar, Leather Expert, Plexiclick
  • 2024 - otvárame nový showroom, expandujeme do Rumunska, zastúpenie Gyeon a Work Stuff pre Maďarsko, zastúpenie Quartorigo, Crescendo, Vibrofiltr, Soft99 pre Česko

Rok 2009 a prvá predajňa Ahifi na ulici Zemědělská 40 v Brne

Prvý presun na novú adresu

Písal sa rok 2012, ktorý bol pre budúci vývoj Ahifi nesmierne dôležitý. Malá predajnička s rozlohou 25 m² na ulici Zemědělská prestávala kapacitne stačiť a to isté sa týkalo preplneného skladu. Rýchlo sa rozvíjajúci eshop generoval stále viac objednávok a po dvoch rokoch prevádzky na novom dizajne dosiahol aj ocenenie finalista Shop roku 2012 spoločnosti Heuréka. A tak nemohlo nastať nič iné, než sťahovanie do neporovnateľne väčších priestorov na ulici Rybnická v Brne, kde doposiaľ sídlila konkurenčná spoločnosť IN CAR centrum s.r.o. Okrem výrazne väčšej predajne bol k dispozícii aj rozsiahly sklad, veľká montážna dielňa s plochou 100 m² a parkovisko pre zákazníkov až pre 14 áut. Zároveň došlo k rozšíreniu tímu na 4 pracovníkov. Pýchou vtedajšej predajne bol najväčší demopanel v ČR, v ktorom bolo nainštalovaných 65 autorádií a 60 párov reproduktorov.

Ahifi prvýkrát výhradným distribútorom

Zásadným míľnikom aj vzhľadom na súčasnosť bolo rozhodnutie začať do Českej republiky oficiálne dovážať produkty zabehnutých výrobcov a nespoliehať sa iba na svojich českých dodávateľov. Autohifi bolo vtedy vo svojom najväčšom rozmachu a dopyt po produktoch aj montážach bol väčší a väčší. Postupne teda boli naplnené všetky predpoklady k posunutiu sa na ďalšiu métu a začiatok roku 2013 priniesol výhradné zastúpenie nemeckého výrobcu Gladen, ktorý rýchlo odštartoval vtedajší rast. Nasledovalo výhradné zastúpenie talianskeho výrobcu Mosconi a ďalších nemeckých výrobcov Sinus Live, Helix, Brax, Match a neskôr German Maestro. V roku 2014 už Ahifi malo na svojom konte vyše dvetisíc recenzií na portáli Heuréka, ale aj niekoľko málo ocenení na súťažiach Emma a Easca. Šírka sortimentu a skladovými zásobami sa Ahifi stavia do úlohy jasného lídra vtedajšieho trhu. Dostavili sa aj prvé ocenenia ako Skokan roku značky Kenwood, Heuréka Shop roku, alebo najlepší predajca značky Mac Audio v strednej Európe.

Založenie Ahifi poradne

Medzi dôležité okamihy v histórii Ahifi patrí aj založenie našej poradne v roku 2014. Tá sa začala rýchlo plniť články na témy najčastejších otázok našich zákazníkov, ale aj návody na výber alebo zapojenie produktov. Pôvodné striktné zameranie na kategóriu autohifi sa postupne začínalo rozrastať spoločne s rozširovaním nášho sortimentu. Prvou novou kategóriou boli články z oblasti autokozmetiky, ktoré sa aj dnes tešia najväčšiemu záujmu. Následne bola poradňa rozšírená aj o témy týkajúce sa odhlučnenia vozidiel. Dnes už nazývame pôvodnú poradňu blogom, ktorý obsahuje stovky aktualít, článkov, zaujímavostí, ale aj produktových recenzií. Na našom blogu teraz pracujeme prakticky denne a je dôležitou súčasťou našej firemnej identity. Vždy sa tak ako prví dozviete o všetkých produktových aj prevádzkových novinkách a núdza nie je ani o zaujímavé odborné články.

Prvé sťahovanie v roku 2012 na ulici Rybnická 531/107 v Brne, ktorá sa stala naším domovom na dlhých 10 rokov

Začíname s odhlučnením vozidiel

V roku 2014 oficiálne začíname s odhlučnením vozidiel a to po dvojročných skúsenostiach s montážami ozvučenia a rozkladaním interiérov. Vzhľadom k reálnemu účinku a zvýšeniu komfortu pri cestovaní začína raketový záujem o túto službu, ktorý bol podporený aj reportážou v televízii. Získavame množstvo nových klientov a skúseností, z ktorých ťažíme dodnes. Dohromady je nás v Ahifi šesť, vrátane dvoch technikov na montážnej dielni, ktorá sa rýchlym tempom plní na dlho dopredu. Veľký záujem je však aj u zákazníkov, ktorí si chcú celé auto alebo jeho časť odhlučniť sami. Aj preto máme na predajni po novom k dispozícii vytlmené a nevytlmené dvere vozidla Škoda Octavia, na ktorých je zreteľne preukázaný prínos odhlučnenia aj pre montáž novej aparatúry. Odhlučnenie je vtedy trendy a záujmom zákazníkov snáď aj predbehne tradičné autohifi produkty. V roku 2017 máme za sebou už 500 odhlučnených vozidiel a zverejňujeme naše zvýhodnené balíčky odhlučnenia, ktoré slúžia predovšetkým na prehľadný výber rozsahu odhlučnenia do dnešnej doby.

Rozširujeme sortiment o autokozmetiku

V roku 2015 oslavujeme 10. výročie a ako darček sebe aj našim zákazníkom venujeme rozšíreniu sortimentu o ďalší odbor na vzostupe - autokozmetiku. Boli by sme zlí autíčkári, keby sme sa o svoje autá dlhé roky náležite nestarali a tak bolo pre nás radosťou (a popravde aj ušetrenými peniazmi za neustále nakupovanie autokozmetiky) zaradiť na eshop produkty, s ktorými sme sami po večeroch a víkendu pracovali. A kto by nepoznal autokozmetiku Meguiars, vtedajší bestseller z USA. Logicky tak išlo o prvú značku autokozmetiky na našom eshope. Po úspešných dvoch rokoch sme sa rozhodli dovážať do Českej republiky prvú značku autokozmetiky po vlastnej osi, konkrétne anglický Dodo Juice. Záujem zákazníkov nás samotných prekvapil a to nás poháňalo v ďalšej práci. Postupne získavame zastúpenie ďalších anglických výrobcov ValetPro, Bilt Hamber, Carbon Collective alebo amerických Poorboys. Veľa času venujeme písaniu článkov do nášho blogu a hoci sa niektoré veci učíme za chodu, naša vášeň do detailingu u našich zákazníkov boduje.

Expanzia na zahraničné trhy

Ani nás neminula zásadná otázka pre budúcnosť a to expanzia na ďalšie trhy. Logickým prvým krokom bolo spustenie jazykovej mutácie v slovenčine v roku 2018. Držíme naše štandardy a taktiež na Slovensko doručujeme objednávky do 2 pracovných dní. Kvalitnými službami aj širokým sortimentom sme si získali slovenských zákazníkov a po dvoch rokoch prevádzky sme začali premýšľať o ďalšom rozšírení pôsobnosti. Po dôkladnej analýze sa rozhodujeme pre Maďarsko, hoci ide o krajinu s náročným jazykom i odlišným nákupným správaním. Zamestnaním rodených hovoriacich rozširujeme náš tím aj rozmanitosť jazykov v našich kanceláriách, čo vedie aj k dôverohodnosti maďarských zákazníkov. Štart nebol tiež rýchly ako v prípade slovenskej mutácie, po troch rokoch sa však obratovo porovnávajú a očakávame ďalší rast. S expanziou pokračujeme a vstupujeme na marketplace Amazon a Kaufland, kde sa nám po počiatočnej šialenej administrácii a investíciách začína konečne dariť, aby sme v roku 2024 spustili rumunskú verziu eshopu Ahifi. Kam zavítame nabudúce?

Vtedajšia predajňa na ulici Rybnická s vystavenými dverami Octavie a obrím demopanelom, pamätáte?

S novými členmi tímu Ahifi prichádzajú ďalšie úspechy

V nasledujúcom období naďalej rozširujeme náš sortiment a zároveň s príchodom nových zamestnancov pokladáme pevné základy pre budúcnosť. Prichádza nová krv na všetky dôležité úseky a v roku 2017 nás je v Ahifi už desať. Nastala tiež vhodná chvíľa na posilnenie manažmentu. S majiteľom Ahifi spojil sily súčasný riaditeľ Ing. Karel Konečný, ktorý vtedy podnikal v rovnakom odbore. Vzájomná spolupráca, rozdelenie úloh aj nové nápady a vízie začali prinášať svoje ovocie a dodnes tvoria silné duo Karel a Karel. V Ahifi pokračujeme náročnou cestou vysokej kvality služieb a tvrdej práce viac, než kedykoľvek popredným a prvé úspechy na seba nenechali dlho čakať. V roku 2019 získavame pod svoje krídla dvoch popredných svetových výrobcov autohifi, konkrétne Hertz a Audison. Takmer dvojročná nepretržitá snaha o zaujatie talianov sa nakoniec podarila a stali sme sa výhradným distribútorom pre Českú aj Slovenskú republiku. Dôležitosť tohto okamihu a následný úspech potvrdzuje ocenenie najrýchlejšie rastúceho distribútora v Európe počas nasledujúcich troch rokov. Rekordný rok 2019 pokračoval získaním výhradného zastúpenia izraelského výrobcu Morel, ktorého sortiment sme po mnohých rokoch priniesli späť na český trh. Na poli autokozmetiky získavame do nášho portfólia pre nás dnes už zásadných výrobcov ADBL a Purestar, ktoré ste si rýchlo zamilovali a v dnešnej dobe patria medzi najpredávanejšie značky autokozmetiky u nás. Po novom dovážame aj Stjarnagloss, Infinity Wax, Sam's Detailing alebo francúzsky Fictech.

Boom v tieni Covidu

Úspešný rok nás navnadil a plní elánu sme sa tešili na ten nasledujúci. Jeho začiatkom však všetkých vydesila začínajúca pandémia Covidu. Boli sme svedkami niečoho nového, neznámeho. Museli sme zavrieť predajňu na základe vládnych nariadení, rušili sa montáže a navyše v jednej chvíli ochoreli dve tretiny našich zamestnancov a niekoľko týždňov sme neboli ani v polovičnom stave. Vážne sme sa začali obávať o budúcnosť a myšlienky boli všelijaké. Nakoniec sme to s vypätím všetkých síl zvládli a paradoxne nám nakoniec Covid, rovnako ako mnohým ďalším eshopom, výrazne pomohol. Počet objednávok na eshope sa počas roku 2020 strojnásobil, na čo sme úplne úprimne neboli vôbec pripravení. Prišli nové výzvy, hľadanie nových zamestnancov alebo rozširovanie skladových priestorov. Zvládli sme to aj vďaka veľkej trpezlivosti a dôvery vás, našich skvelých zákazníkov. Väčšie či menšie chyby sme natropili na náš vkus množstva, pre budúcnosť však bolo dôležité sa z nich predovšetkým poučiť.

Spúšťame vernostný program Ahifi Club

Po dlhej dobe vývoja a testovania konečne spúšťame náš nový vernostný systém, ktorý sme nazvali Ahifi club. Vážime si podporu našich zákazníkov a nový vernostný systém je teda založený na princípe "čím viac nakupujete, tým väčšie zľavy získate". Tešiť sa tak môžete na zľavy od jedného do piatich percent podľa hodnoty objednávok za posledný rok a ďalšie zľavy napríklad v deň sviatku. Veľké množstvo výhod však získate už obyčajnou registráciou, vďaka ktorej sa stanete členom Ahifi clubu. Nakúpiť môžete kedykoľvek v budúcnosti a motivovať vás k tomu budú výhody ako päťročná záruka, špeciálne zľavy iba pre členov clubu, zjednodušená reklamácia, vylepšené podmienky na vrátenie a množstvo ďalších výhod. Zároveň budete vždy informovaní o novinkách na Ahifi. Ďalšie výhody momentálne chystáme pre nový grafický design v roku 2025 v rámci osláv dvadsaťročného výročia.


Výhradné zastúpenie značiek Hertz a Audison talianskej Elettromedie predznamenalo novú éru Ahifi

Fenomén menom Comfortmat

Ak sa dá o nejakom výrobcovi povedať, že snáď najviac ovplyvnil našu novodobú históriu, potom je to práve Comfortmat. V roku 2020 pokračovala naša túžba po kvalitnejších službách a produktoch. Chceli sme prísť s niečím inovatívnym, revolučným, niečím, čo predbehne aktuálnu službu odhlučnenia v Českej republike. Hľadali sme doslova po celom svete, testovali vzorky a nakoniec sa nám dostal do rúk Comfortmat. Materiály na odhlučnenie automobilov, ktoré vo svojej účinnosti a pomere cena / výkon nemali žiadnu konkurenciu. Objednali sme prvý kamión, ktorý už vtedy predzaznamenal naše budúce problémy so skladovaním. Začiatky neboli jednoduché, museli sme zmeniť koncepciu našej doterajšej práce, zúčastniť sa mnohých školení a naučiť naše techniky výrazne náročnejšej práci. Avšak prácu, ktorej výsledkom bola tá najväčšia odmena – nadšení zákazníci. Prakticky prvé zverejnené fotografie z montáží zaznamenali obrovský záujem. Dielňa sa začala rýchlo plniť a odvtedy je Comfortmat nielen najžiadanejším odhlučnením v Česku, ale aj jasne najpredávanejšou značkou nášho eshopu. A túto pozíciu si drží aj v súčasnosti. Nie je to len vďaka vysokej účinnosti, ale aj neustálym vývojom. Každý rok Comfortmat prichádza s novými materiálmi, ktoré svojimi vlastnosťami vždy prekonávajú svojich predchodcov. Aj na rok 2025 pre vás pripravujeme nové materiály, ktoré budú po rokoch opäť revolučné a žiadny iný výrobca ich nebude mať v ponuke. Už čoskoro na Ahifi!

Konfigurátor odhlučnenia

Comfortmat sa však stal fenoménom aj na eshope, k čomu výrazne prispel náš konfigurátor odhlučnenia. A trúfame si tvrdiť, že išlo a pravdepodobne stále ide o aplikáciu, ktorá svojím rozsahom nemá obdobu. Vývoj konfigurátora trval viac ako rok, pretože len zadanie bolo na niekoľko strán a niečo podobné by sa dalo povedať aj o grafickej predlohe. Nehľadiac na možno aj stovky hodín práce, ktorá zahŕňala naplnenie neskutočným množstvom dát a písanie odborných článkov alebo pomocníkov. V roku 2021 sa kompletný konfigurátor podarilo zverejniť a slúži vám do dnešného dňa, aj keď už chystáme jeho redizajn a celkovú aktualizáciu. A aká je teda jeho hlavná funkcia? Konfigurátor umožní rýchly a správny výber materiálov na odhlučnenie podľa veľkosti automobilu. Comfortmat ponúka takmer na všetky oblasti automobilu iný typ materiálu a vyznať sa vo viac ako 40 produktoch je často náročné. To všetko rýchlo vyrieši náš konfigurátor, navyše si vo výsledku konfigurácie môžete vybrať hneď zo 4 variant odhlučnenia podľa účinnosti, hmotnosti alebo ceny a dokonca je možné si všetky materiály aj počet kusov zmeniť podľa vlastného uváženia. K dispozícii je aj obsiahla nápoveda, množstvo článkov a podľa finálnej konfigurácie sa môžete objednať aj na montáž alebo vybrané produkty vložiť do košíka a objednať.

Odhlučnenie automobilov sa stáva našou hlavnou špecializáciou aj každodennou rutinou

Rok 2022 priniesol druhé sťahovanie

V rovnakom čase sa však postupne dostávame do nepríjemnej situácie a riešime nečakané výzvy. Rýchly rast podporený covidom, expanzia na ďalšie trhy, navyšovanie skladových zásob aj počtu zamestnancov začína viesť k tomu, že naše sídlo na Rybníckej je preplnené a bez preháňania možno povedať tesne pred výbuchom. Extrémny záujem o autokozmetiku nás núti k rýchlemu navyšovaniu zásob i dovážaniu nových značiek a na svojom pomyselnom vrchole je aj záujem o materiály Comfortmat. S každým ďalším kamiónom, do ktorého sa zmestí cez 30 vysokých paliet, prichádzajú väčšie problémy. Keď sme si už prenajali všetky dostupné priestory na existujúcej adrese, sme nútení skladovať tovar v lodných kontajneroch. Tie najprv umiestňujeme v zadnej časti areálu, neskôr to isté čaká na predné parkovisko pre zákazníkov, kde svoj nový domov našli 3 veľké lodné kontajnery. Ani to nestačilo a tak tovar leží doslova všade. Nedostatočná bola aj naša montážna dielňa, na ktorej mohlo pracovať len 5 technikov a čakacia doba na inštaláciu bola až 9 mesiacov. K tomu sa pridávajú nespokojní zamestnanci, ktorí posledné mesiace nepracujú práve v ideálnych podmienkach. A z pohľadu vedenia snáď to najhoršie - prakticky nulová možnosť rastu do budúcnosti. Z dnešného uhla pohľadu sme mali hľadať nové priestory skôr a nie na poslednú chvíľu, napokon sme však všetko zvládli doslova za 5 minút 12 a našli nové útočisko.

Nové sídlo, nový začiatok, nové príležitosti

Nočná mora v mene sťahovania je v lete 2022 za nami a takmer na deň po 10 rokoch uzatvárame naše úspešné obdobie na Rybníckej. Domov sme našli v areáli CTPark v brnenskej Líšni, kde sme obsadili jednu z novopostavených hál. Začiatky nie sú ideálne, stavba má niekoľko mesiacov oneskorenia a nakoniec až v deň sťahovania, ktoré sme už nemohli ďalej odkladať, je dokončená základná infraštruktúra, vrátane zapojenia elektriny. Prvé týždne a mesiace fungujeme prakticky na stavbe a k tomu sa stretávame s mnohými problémami. Zároveň sa však začínajú prejavovať benefity nového sídla a to najmä veľký dvojposchodový sklad, ktorého kapacita s plochou 1900 m² aj jeho dôsledná organizácia predstavuje kľúčový predpoklad pre rýchlu expedíciu tovaru aj možnosť dostatočných skladových zásob. Veľkorysé priestory nám tiež umožňujú rezervu na zaistenie nových značiek v našom sortimente aj expanziu na ďalšie trhy. Taktiež moderná montážna dielňa s rozlohou 300 m², ktorá pojme až 12 áut súčasne, prispela k nášmu rozvoju a predovšetkým zníženiu čakacej lehoty na montáž. Tá sa aj napriek navýšeniu počtu technikov na dvojnásobok ustálila na 2 až 3 mesiace, čo je prijateľné pre väčšinu našich zákazníkov. Počas 2 rokov sme navýšili počet zamestnancov na dnešných 30 a máme dostatočné kancelárske dispozície pre ďalší rozvoj. Ani v čase písania tohto článku však nie sú všetky priestory dokončené k našej spokojnosti, všetko však stihneme v rámci nášho 20ročného výročia.

Pravdepodobne prvá fotka nášho nového sídla v brnenskom CTParku ešte v čase, keď stála len prázdna hala

Predstavili sme aj nové logo

Sťahovaním do nových priestorov sme odštartovali novú éru Ahifi, ktorá je spätá aj s novým logom a celkovým vizuálom spoločnosti. Doterajšie logo s nami bolo už 18 rokov a za tú dobu sa toho samozrejme veľmi zmenilo. A to nielen v samotnom Ahifi, ale aj v grafických trendoch. Cesta za novým logom bola tŕnistá a dlhá a to od výberu špičkového grafického štúdia až po finálnu podobu loga. Ako to už obvykle býva, tak za minimalistickým a zdanlivo jednoduchým výsledkom býva často dlhá a náročná práca. Nové logo Ahifi sa vyznačuje dominantným vizuálnym prvkom symbolu A, ktorý budeme využívať aj samostatne a postupne sa stane naším hlavným poznávacím znakom. Moderné prevedenie tohto symbolu i celého loga vyznáva jednoduché, čisté a presné línie. Logo je ľahko zapamätateľné a svojím poňatím plne korešponduje nielen s aktuálnymi trendmi, ale aj našou filozofiou a novým dizajnovým jazykom Ahifi. Aj napriek jednoduchej krivky nového loga s pracovným názvom metronóm sa podarilo do neho implementovať aj niečo z hudobného sveta. Symbol A bol totiž inšpirovaný práve hudobným prístrojom metronóm, ktorého siluetu naznačuje, a to vrátane kyvadla prispôsobenému tomuto symbolu. Spoločne s logom predstavujeme aj novú zelenú farbu s aktuálnym trendy odtieňom, ktorý doplní najmä čierna a biela.

Návrat ku koreňom

Ak ste sa dostali až do finálnej časti tohto článku, mohli ste si všimnúť určitý vývoj a smerovanie Ahifi. Všetko začalo ozvučením vozidiel, potom sme sa výraznejšie zamerali na autokozmetiku, následne sme venovali veľké úsilie odhlučneniu, aby sme sa nakoniec vrátili k tomu, čo nás od začiatku utváralo a zároveň vylepšili všetky existujúce služby a naplno využili príležitosti, ktoré nám nové priestory umožňujú. Už tesne pred sťahovaním sme sa začali dôrazne zameriavať na ozvučenie vozidiel a to najmä vyššej cenovej kategórie. Okrem toho sme stavili na totálnu kvalitu práce, ktoré sme prispôsobili prakticky všetko. Cesta to nebola ani krátka, ani ľahká, avšak cieľavedomosť a odhodlanie nie je vlastnosť, ktorá by nášmu tímu chýbala. Okrem nastavenia vnútrofiremných zásad sme museli nájsť vhodných zamestnancov a pripraviť sa aj na poli produktov zo sveta „sound quality“. Nechceli sme robiť mainstream a komerčné značky, tak ako je v Česku bežné. Chceli sme prísť, rovnako ako v prípade odhlučnenia, s niečím, čo u nás nie je štandardom, ale v zahraničí funguje na plné obrátky. Bavíme sa o inštaláciách zameraných na vysokú kvalitu zvuku a všetkým, čo s tým súvisí, vrátane využívania špičkových zosilňovačov triedy AB a A, externých zdrojov a custom úprav interiérov. Počas posledných rokov sme investovali množstvo prostriedkov a úsilia na získanie zastúpenia výrobcov, ktorí patria k úzkej svetovej špičke segmentu sound quality s množstvom úspechov na poli medzinárodných súťaží. Produkty výrobcov ako Morel, Audison, ESB, Zapco, Harmonic Harmony, Crescendo, Audible Physics alebo Quartorigo nám umožňujú ozvučiť prakticky každé auto v rôznych cenových reláciách, vrátane kategórie high-end. Ruka v ruke s kvalitnými produktmi ide však tiež o schopnosť takéto systémy naladiť a zvoliť optimálne komponenty pre dané vozidlo. V priebehu času sme sa zúčastnili množstva školení, medzi ktoré patril aj intenzívny tréning s majstrom všetkých majstrov Petrom Steinbacherom, s ktorým sme následne organizovali aj stretnutia s priaznivcami kvalitného zvuku u nás v Brne. Dnes sa už úzko špecializujeme na pokročilé audio systémy a nebojíme sa žiadne výzvy, vrátane systémov so súťažnými ambíciami.

Naše nové logo v inovovanej zelenej farbe už nainštalované na budove

Otvárame nový showroom

Nový showroom, hoci s výrazným oneskorením, sme otvorili až v roku 2024, teda po dvoch rokoch od nasťahovania. Otvorenie bohužiaľ zabrzdilo problémy s podložím a nedostatočná analýza vlhkosti betónu zo strany zhotoviteľa. Následná pokládka novej podlahy bola čoskoro znehodnotená a nasledoval kolotoč reklamácií. Dovtedy fungovala dočasná predajňa s obmedzenými službami a neadekvátnymi podmienkami pre našich zákazníkov, našťastie je všetko už minulosťou. Nový showroom a ďalšie priestory v Ahifi navrhlo oceňované štúdio Kogaa, ktoré má za sebou množstvo prestížnych projektov, vrátane kompletného návrhu a realizácie nedávno zrekonštruovaného obchodného centra Futurum v Brne. Celý interiér je realizovaný v industriálnom štýle a kombinuje prvky betónu, ocele a dreva. Na showroome sú pripravení naši traja skúsení predajcovia, ktorí vám radi poradia s výberom produktov a ochotne s vami prediskutujú a dohovoria inštaláciu do vášho automobilu. Keďže všetko je v Ahifi na jednej adrese, tak u nás môžete zakúpiť všetky skladové produkty z našej ponuky. Na predajni sú vystavené produkty všetkých dôležitých výrobcov zo sveta autohifi a autokozmetiky a počas mesiaca februára bude sprevádzkovaná aj vzorkovňa s materiálmi na odhlučnenie vozidiel. K dispozícii je aj demopanel s autorádiou a starostlivo vybranými reproduktormi, ktorý názorne demonštruje rozdiely medzi nimi aj prínos prípadne vyššie investície do drahších reproduktorov. Vypočuť si môžete reproduktory v cenovej kategórii od 80 do 3000 Eur a rozhodnúť sa pre najvhodnejšie riešenie. Súčasťou nášho areálu je aj rozsiahle parkovisko, kde vždy pohodlne zaparkujete.

Poďakovanie našim zamestnancom, partnerom a samozrejme všetkým zákazníkom

Čo napísať na záver? Nechceme z toho robiť Miss World, ale musíme nahlas zakričať VĎAKA! V prvom rade vďaka všetkým zamestnancom Ahifi. Tým, ktorí tvoria už dlhšiu dobu kostru Ahifi, ale aj tým, ktorí sú u nás krátko alebo už u nás nepracujú. Každý jeden sa neodmysliteľne zapísal do histórie Ahifi a prispel svojou osobnosťou a pracovnými výkonmi do našej DNA. Začali sme s jedným zamestnancom v roku 2009 a dnes, začiatkom roku 2025 je nás s najnovšími posilami celkom 30. Vytvoril sa tu team, ktorý ladí nielen po stránke pracovnej, ale aj ľudskej. A to aj keď sa darí, ale aj v časoch menej príjemných. Team profesionálov a skvelých ľudí, ktorí nekopú len sami za seba, ale navzájom si ochotne pomáhajú. Máme to šťastie, že sa nám vyhýba aj fluktuácia zamestnancov a veľa z nás je v Ahifi päť, osem, ale aj viac ako desať rokov. Vďaka vám všetkým!

Poďakovanie patrí aj všetkým našim zahraničným a českým dodávateľom, ktorí nás usilovne a včas zásobujú tovarom, ale aj všetkým partnerom, ktorí sa podieľali akoukoľvek mierou na rozvoji Ahifi. Či už ide o marketingovú a IT agentúru, výrobcu nábytku, zhotoviteľa skladu, grafické štúdio, kuriérov alebo inštalatérov, všetci majú svoj podiel na tom, kde sa dnes nachádzame.

A predovšetkým ešte raz vďaka vám, našim zákazníkom, bez ktorých by sme na tých 20 rokov nikdy nedosiahli!

V roku 2024 otvárame náš nový showroom Ahifi na ulici Trnkova 3140/119g v Brne

Rok 2025 v znamení osláv 20 rokov

A čo nás čaká v roku 2025? Rozhodli sme sa pojať tento rok slávnostne a každý mesiac vám predstavíme jednu dôležitú značku, ktorá je výrazne spätá s históriou Ahifi. Tešiť sa môžete aj na súvisiace zľavové akcie, ale aj pravidelnú porciu informácií o Ahifi. Predstavíme vám aktuálne priestory alebo zamestnancov a plánujeme aj oficiálny event v našom sídle spoločne s jedným z významných výrobcov autokozmetiky. Postupne tiež zfinalizujeme hneď niekoľko projektov:

B2B systém Ahifi club+

Tesne pred dokončením je náš nový B2B systém pre veľkoobchodných zákazníkov. Posledné roky a to predovšetkým ten minulý sme výrazne navyšovali skladové zásoby, znova rozšírili skladové priestory a optimalizovali všetko skladové hospodárstvo, vrátane posilnenia tímu našich skladníkov. Získali sme tiež pod svoje krídla niekoľko popredných výrobcov naprieč všetkými odbormi, ktorými sa zaoberáme a to s jasným cieľom – byť spoľahlivým partnerom pre našich B2B klientov. Čoskoro prinesieme všetkým zainteresovaným viac informácií.

Medzinárodný obchod Ahifi.com

Pre plánovanú medzinárodnú verziu nášho obchodu sa nám podarilo získať doménu Ahifi.com, ktorá bola dlho nedostupná. Na nej tento rok na jar spustíme anglickú mutáciu eshopu so všetkým naším sortimentom. Ten bude možné zakúpiť zo začiatku vo vybraných európskych krajinách, ktoré budeme postupne rozširovať.

Lounge pre zákazníkov

Pokiaľ všetko pôjde podľa plánu, tak v marci otvoríme dlho očakávaný priestor pre našich zákazníkov, pre ktorý sa najviac hodí anglický výraz lounge. Príjemná relaxačná zóna, v ktorej sa budete cítiť ako doma, spríjemní čakanie na montáž do vozidla našich zákazníkov. K dispozícii bude pohodlná sedačka, dva stoly s kreslami, barový stôl, OLED televízia, kávovar, voda a ďalšie občerstvenie.

Predvádzacie automobily Ahifi

Úplne chápeme, aké je dôležité nekupovať zajaca vo vreci a ani náš demopanel nie je ideálnym riešením, pretože plne nenahradí reálne podmienky v automobile. K dnešnému dňu máme na počúvanie dva predvádzacie vozidlá. Prvým je Škoda Fabia so základným ozvučením Morel a aktívnym subwooferom ESB v rezerve, druhým potom BMW 3. radu, ktorý ukrýva naopak audio systém najvyššej triedy výrobcov Morel, Mosconi a Helix. V priebehu jari sprevádzkováme aj VW Golf VIII s pokročilým ozvučením od Quartorigo a Audible Physics vrátane custom upravených A-stĺpikov. A veľkým finále bude high-end ozvučenie Škody Kodiaq od Quartorigo najvyššieho radu Opus. Všetko samozrejme na počúvanie u nás v Ahifi.

Nový design eshopu

Rok 2025 zakončíme novým dizajnom eshopu. Udalosť, na ktorú sa snáď tešíme najviac. Súčasný dizajn je už s nami od roku 2016 a už ho asi nemôžeme nazvať ako oldschool, patrí skôr medzi webdesignových veteránov. Už nás poznáte, sme veľkí perfekcionisti a nová grafika musí byť skrátka dokonalá, nadčasová a pripravená na nasledujúce desaťročie. Čiže to nie je niečo, čo sa dá zvládnuť za mesiac. Na vývoji sa už usilovne pracuje, avšak vzhľadom na náročnosť zadania aj rozsah nášho eshopu sa ako reálny dátum spustenia javí práve koniec roka. Vydržte to ešte s nami, bude to stáť za to!
Autor: Ing. Karel Konečný
Kopírovanie fotografií alebo textu je zakázané! Všetky práva vyhradené.

Podobné články

Otvorili sme nový showroom v Brne
Otvorili sme náš nový brnenský showroom, kde si môžete zakúpiť vaše obľúbené produkty alebo si vypočuť reproduktory v demopaneli. Tešíme sa na vašu návštevu!
Celý článok
Predstavujeme nové náhradné vozidlo
S presťahovaním do novej haly v Brne - Líšni máme pre našich zákazníkov nové náhradné vozidlo. Zakúpili sme pre vás Volkswagen Golf VIII vo verzii GTE. Vyskúšajte si jazdu čisto na elektrický pohon!
Celý článok
Zúčastnili sme sa tréningu P. Steinbachera!
Náš technik Ján Dadej sa zúčastnil 7-dňového tréningu s Petrom Steinbacherom alias PSsound. Veľa zaujímavostí a mnoho ďalšieho sa dočítate v tomto netradičnom článku.
Celý článok
Predstavujeme nové logo Ahifi
Naše logo je s nami späté od založenia Ahifi v roku 2005 a bolo teda na čase prísť so zmenou, ktorá zodpovedá súčasným trendom. Predstavujeme nové, moderné logo Ahifi.
Celý článok
Od 18.7.2022 nás nájdete na novej adrese!
Od pondelka 18.7.2022 nás nájdete na novom mieste a to konkrétne v areáli CTPark Brno Líšeň na ulici Trnkova. Všetky dôležité informácie sa dozviete v článku.
Celý článok
Ako zlepšiť továrenské ozvučenie auta?
Základné aj pokročilé možnosti zlepšenia továrenského ozvučenia vrátane hľadania ciest na dosiahnutie automobilového high-endu sa pokúsime zhrnúť v našom článku.
Celý článok